Bygging av klatrevegg Del – 3 ..bank, bank – hva kommer nå..

Da er klomuttere på plass i boden og arbeidet med å hamre å banke kan begynne. Jeg kombinerte borring og montering av klomuttere ettersom når først platen var gjennomborret og lå på et stabilt underlag så var det greit å ta en bankeøkt.

Her er det også diskusjoner på hvorvidt man behøver å lime klomutteren eller bare banke den inn. Jeg valgte å lime alle sammen. Bakgrunnen var at det ville være ekstremt surt å finne ut at akkurat der hvor du taket du trengte for å lage cruxet på ruta perfekt…. der smetter klomutteren ut på baksiden og finner sin evige grav i gul Glava. Det er litt ekstra jobb, men jeg vurderte en liten snurr med trelim rundt hvert hull som en god investering i holdbarhet.

Jeg anbefaler hørselsvern ved banking ! Du skal banke 72 klomuttere pr plate, et sted mellom 5 og ti bank pr mutter, altså drøyt 500 ganger stålhammer mot stålmutter, resten av regnestykket gir seg selv alt etter hvor mange plater du skal ha opp. Med andre ord, mye skarp lyd. Mitt headsett har radio, ingen dum måte å tilbringe noen timer en ettermiddag 🙂

Fortsettelse følger..

Leave a Reply

