Bygging av klatrevegg – Del 6 – Tjukkas

Frem til nå har tjukkassen vært av betong, noe som selvfølgelig har begrenset klatring og buldring betraktelig. Jeg har letet rundt omkring alle veier for å forsøke å finne en egnet tjukkasmatte. Det å kjøpe en ny viste seg fort å bli altfor dyrt. Jeg sjekket selvsagt finn.no, men ettersom den ikke passer inn i norgespakke konseptet til posten, så blir det jo fort litt frakt på slikt 🙂 Jeg sjekket med gymsaler/skoler i området, jeg sjekket med lokale leverandører av skumgummimadrasser om de hadde noe avkapp eller lignende – uten hell. Plutselig kom jeg over et beist av en tjukkas.

Den ble levert på utsiden av porten… med andre ord så var eneste løsningen for å få den på plass å slepe den etter bilen opp innkjørselen. Inn døren til ut/turhuset…. en helt annen historie..

bilde 1

Den var så stor at jeg måtte sage av en del av den for så og dele avkappet i to – Resultatet riktig er så bra at man nesten skulle tro at det var spesialtilpasset og ikke minst så er det betryggende å tenke på når man en gang skal falle 4 mtr fra taket og ned.

bilde 3[1]

Leave a Reply

