I nøden spiser fanden fluer – terassesoving

Noen ganger så må man bare. Det var antagelig det en skrubbsulten fanden også tenkte når han angivelig spiste fluer for å stogge sulten, ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at jeg vil ut! Ut og sove, ut og leve, ut og se.

De gangene nøden blir for stor så velger jeg minste motstandsvei til friluft, nemlig terassen. Terassesoving er blitt ett begrep hos oss. Noen ganger med unger og hund, andre ganger alene. Noen ganger i hengekøy, andre ganger rett på plankene.

I kveld ble nøden for stor – terassen kaller. (kveldens soverom er terassen øverst til venstre)
Selvom resten av familien sover rett på innsiden av veggen, så velger jeg i kveld en “unsupported” 🙂 variant og pakker snippsekken med:
Liggeunderlag: exped downmat 9w (man skal jo tross alt på jobb i morgen tidlig)
Sovepose: Tyin – elsker denne posen, skikkelig fin allrounder
Primus ETA-solo: Tar denne med til morgenkaffen i tilfelle jeg skulle våkne tidlig og kan nyte en ensom morgenstund på terassen. Det er jo tross alt en “unsupported” overnatting jeg skal på, så det ville jo være helt feil å gå inn til kaffemaskinen for så å gå ut igjen. 🙂
Nattpose: Svært slunken for anledningen, en liten hodelykt, mobiltelefon og en snusboks
Pysj for anledningen er tynn fleecebukse, brynje supertrøye, tynn sovehue, buff, tynne ullhansker (liners)
Kamera og gorillapod stativ, i tilfelle månen skulle dukke frem eller stjernehimmelen atter en gang skulle fascinere.
IMG_5203
Det ble vind og sluddvær denne kvelden, så stjernehimmel ble det dårlig med,  jeg måtte derfor ta til takke med å studere min gamle barneskole gjennom rekkverket på terassen  i nattemørket.
IMG_5201

Leave a Reply

