Fra kontor til villmark !

Jeg har en sult etter å være ute så mye som mulig, men ser at hverdagen fanger. Det skjer noe hele tiden. Selv om man verner om helgene for å forsøke å komme seg på tur så dukker det opp en fest her, en barnebursdag der, et jobbmøte på fredags ettermiddag etc. etc. Slik begrenser mulighetene – desverre. Jeg tenkte derfor som så: må jeg la dette begrense meg ? Kanskje, kanskje ikke, vet ikke… La meg forsøke å se – kan jeg leve en helt vanlig uke ute ? Uten å snu opp ned på kalenderen, uten å måtte tilpasse alt rundt meg. Hvem vet.. jeg har ihvertfall tenkt å stille sulten og ta turen fra hverdagsliv til turliv, fra seng til liggeunderlag – fra kontor til villmark.

Kanskje vil man tenke på det som å bevege seg ut av komfortsonen, jeg ser heller på det som å bevege seg ut av hverdagssonen og inn i komfortsonen. Planen er altså å sove ute en uke, mens jeg fremdeles skal gå på jobb, hente ungene på SFO, og alt det andre som man gjør i hverdagen….men når ettermiddagen og kvelden kommer så skal jeg atter  vende tilbake til min lune hule på en knaus like utenfor byen.. Jeg har selvsagt invitert med familien de kveldene vi kan få det til å passe, samtidig som jeg ikke er fremmed for at det stikker innom en og annen villmarkshungrig kompis for litt bålkaffe og røverhistorier.
Det handler med andre ord om å bevege seg…
kontor-tarp

Fra kontor til villmark… fortsettelse følger..

Leave a Reply

