Nytt liv for gamle pulker – del 3

Jeg har liten erfaring med pop-nagler, og regner meg selv kun som rundt middels handy. Denne kombinasjonen gjorde at jeg funderte litt ekstra på hvordan jeg skulle få fjernet alle de pop-naglene som fester trekket til pulken.

Dette må gjøres enten du skal bygge om slik jeg skal eller om du bare skal skifte trekk fordi det er slitent eventuelt trekke om en barnepulk til en varepulk (eks.v. med fjellpulken sitt originaltrekk ) når tiden er moden for det. Jeg gjorde noen spede forsøk med nebbtang, banke litt her og der, google litt, kanskje borre litt men skeptisk, alt uten spesielt hell. Tilslutt fant jeg ut at det var ingen vei utenom å borre.

popnagler1

Jeg gikk til innkjøp av et nyslipt og oppdatert utvalg av metallbor og gjorde så her:

# Borr av selve hodet på pop-naglen, pass moment og fart på drillen slik at du ikke går løs på glassfiberen.

# Bank ut hver enkelt av pop-naglene med en dor og hammer/gummiklubbe

Resultatet… et herlig skall av glassfiber, klar for neste fase… hva nå den måtte være 🙂

Pulk_uten

Leave a Reply

