Femundsmarka – Endelig !

Jeg har lenge drømt om Femundsmarka – alltid tenkt på det som en slags “last man standing” av norsk villmark. Jeg vet ikke hvorfor, jeg har jo tross alt aldri vært der.
Uansett så var jeg uforskammet enkel å be da tilbudet kom om å slenge med på padletur fra Synnervika til Røros.
Denne drømmeturforespørselen er unnagjort på sekunder og forløper nogenlunde slik..

Vi sitter i hagen og nyter et glass med naboene. Nasjonaldagen og solen skinner om kapp fra skyfri himmel og plutselig dukker spørsmålet opp. Om jeg kunne tenke meg å  tilbringe pinsehelgen med kano i Femundsmarka….. Wow ! Hvor kom den fra… Jeg tenker på hvilke planer vi har med familien den langhelgen ? Kona smiler forståelsesfult. Jeg tenker på hvordan det skal gå med mitt skadde kne… ?  Ortoped naboen til høyre for meg tar en rask gjennomgang av fakta, tidsrom, og sier Go! – jeg er lett forvirret, men likevel svært lykkelig og uten å tenke veldig mye mer på hverken kne eller kone så er svaret åpenbart. Selvsagt blir jeg med til Femundsmarka… Selvsagt blir jeg det !
Fortsettelse følger…

 

Leave a Reply

