4 uker uten dekning

For noen vil det antagelig fortone seg som et levende mareritt, for andre en besnærende tanke, for oss betyr det ganske enkelt at det endelig er sommerferie på fjellet. Fire hele uker uten innlagt vann, strøm eller mobildekning. Vi har gjort dette de tre foregående somrene og det finnes ikke noe bedre. Tja, – Ihvertfall for oss. Innlagt strøm, vann og dekning er en sannhet med små modifikasjoner, vi har solcellepanel nok til å drive noen leselamper og en gammel bilradio (hvor vi normalt får inn P1), vann i elven som stryker utenfor stølsveggen og begrenset mobildekning ved enkelte anledninger når vi er ute på tur eller på skikkelige godværsdager… hvor vi får en strek i displayet nederst i vinduskarmen mot øst, dersom du holder mobilen helt rolig og ikke har tenkt å gjøre særlig annet enn å konstatere at du har en liten strek med dekning og kanskje lure gjennom en tekstmelding… Hvis det er godvær da 🙂

I dagene før turen noterte jeg følgende:
Selvom innspurten er hektisk både på jobb og hjemme så gleder jeg meg på alvor nå kjenner jeg. Sånn skikkelig ! Gleder meg til å være på telttur og fyre morgenkaffe mens vi ligger i den varme lyngen, gleder meg til alle kveldene med tannpuss under en overveldende stjernehimmel, gleder meg til en drøy meter med uleste klassikere i bokhyllen, gleder meg til heseblesende innspurter mot Tanger med den forsvunnede diamanten selvsikkert under armen, gleder meg til oppspilte unger som under kveldsmaten forteller entusiastisk om dagens tur eller opplevelse med munnen full av knekkebrød og leverpostei, gleder meg til alt vi skal se, lukte, erfare og føle – sammen.

Gleder meg til å ha litt mer tid til å kjenne etter..

Slå av – kjenn etter.

Leave a Reply

