Fra kontor til villmark

Endelig er leirplassen funnet og datoen satt for prosjektet – fra kontor til villmark. Utgangspunktet var et enkelt ønske om å være mer ute. Ute i skogen, ute i det fri. Som småbarnsfar så passet det ikke alltid helt. Hverdagslivet fanger med jobb, barnebursdager, møter, foreningsliv og det som er. Min tanke ble derfor – hvis jeg ikke klarer å tilpasse friluftslivet til hverdagslivet, kan jeg da klare å snu det hele på hodet og tilpasse hverdagslivet til friluftslivet. Bo i telt en helt vanlig uke. Gå på jobb, hente unger og gjøre vanlige ting, i en uvanlig setting. Vi får se – loddet er kastet, jeg har sagt det høyt..sågar skrevet det her på det store internettet. Jeg var ute på tur i dag og fant endelig en egnet leirplass. En leirplass med utsikt til… Eeh..England ?

utsikt 6

Det kan fort bli litt vind og blafring i teltduken her ute i havgapet, men jeg har funnet en tørr fin plass i le for de mest kjente vindretningene. Jeg legger i vei i  begynnelsen av oktober, forhåpentligvis med krispe klare morgener, fine høstfarger, mulig nattefrost og eventyrlige solnedganger der ute i havet et sted. Jeg innser at det på disse kanter av landet er vel så sannsynlig med 10 sekundmeter vind og regn fra nordvest. Vær og vind får bli det det blir, men jeg ser allerede nå at det kan bli en herlig kontrastfylt uke, inneklemt mellom jobbreiser til London denne uken og Shanghai uken etter. Kjenner at jeg gleder meg – sånn langt der inne ett sted… sånn skikkelig !

Leave a Reply

