kontor til villmark – dag 7

Morgenen kom siste dagen i teltet og vi sov frempå hele gjengen. Dagen startet med rolig morgenlys som bar håp om en fin siste dag i leiren.

helsport finnmark morgen

Etter å ha fyrt i G-stove ovnen og slumret i soveposen en stund rigget vi til frokost med rundstykker, kos og kaffe. Jeg har kjøpt presskanne tilbehør til Primus Eta-solo brenneren. Denne fungerte veldig fint og sikret en rask vei til god kaffe.

primus eta solo

Jeg tok med siste koppen ut og satte meg på en stein og så på utsikten som etterhvert har blitt kjent etter en uke i teltet.

morgenkaffe

Tilbake i teltet så gløtter Samson inn teltdøren og lurer på om det ikke er på høy tid at vi tar turen ut snart …

samson

Mens vi andre pakker om og kler oss, leker  7åringen med jojo samtidig som han klatrer i trær – noe skal man jo gjøre.

jojo

Gutta ville i likhet med Samson også ut å utforske området i dagslys. Vi tok en tur rundt på dette fantastiske kystområdet og utforsket bunkerser med lommelykt

lekeplass

lekte på lekeområdet/hinderløypen

forsøkte oss på stram line

stramline 2

og nøt fantastisk utsikt i veldig skiftende vær.

gutta utsikt 2

Fra styrtregn til sol om hverandre.

regnbue

Området jeg har hatt leiren min på denne uken er på Hagland i Haugesund kommune tett opp mot Sveio. Nærmere bestemt på Hagland festning http://www.haglandfestning.no

Jeg har lagt meg til i utkanten av et område som drives som en naturpark med utrolig mange spennende muligheter og aktiviteter for liten og stor. Hagland festning er et Tysk Marine kyst batteri fra andre verdenskrig, noe som gir et veldig bra utgangspunkt for opplevelsesglade små og store. Et prisverdig privat initiativ! Les mer på http://www.ravnafloke.com. Les også om vårt besøk til høyt og lavt klatrepark som de driver i Nedstrand. Jeg vet ikke helt hvem jeg skal takke, men uansett : Takk til Ravnafloke  for lånet av telttomt denne uken.

Etter leking i skogen og opplevelser på svaberg og bunkers så vender vi tilbake til leiren for en siste lunch i teltet. Vi har fått besøk av søskenbarnet og tanten til gutta. Vi fyrer igang en gammel turmatslager. Turpizza

pizzalunch 1

 

Kort fortalt, taco lefser, med ketchup/sennep, ost og det du har av saltpølse, skinke, eller annet. Vi brukte fårepølse og villsvinpølse denne gang.

pizzalunch 2

 

Som vanlig så fikk den bein å gå på..

pizzalunch 3

 

Mens jeg sitter i teltåpningen og steiker det primusen klarer å ta unna slår det meg – Det er Over Nå.

En helt vanlig uke er til ende. En helt vanlig uke som fikk lov til å bli til en helt uvanlig uke. En uke jeg vil huske lenge.

Jeg kommer tilbake til de to setningene jeg laget første kveld med Samson i havgapet.

Det er ikke mye, det er lite. Men det er noe.
Det er ikke vanskelig, det er enkelt. Men man må gjøre det.

Jeg har nå bodd hele uke i telt. Opplevd alt fra storm og uvær til stille stjerneklare kvelder. Ikke minst, tidenes tordenvær og fantastiske morgener med 7åringen og min sin hodelykt som danser seg oppover kneika i morgenmørket på vei tilbake til bilen og hverdagen.

Vi pakker sammen og går tilbake til til bilen for siste gang. Denne gangen litt vemodig og uten hodelykt.

hjemreise

 

Takk for turen.

Følg denne og fremtidige turer på instagram http://instagram.com/tur365.no eller #tur365

 

 

Leave a Reply

